Dr.K racing team
Dvojice jezdců:
Ondřej Rathouský – Tomáš Kubín
Jiří Fíla – Vlastimil Šindelář
Mechanik:
Karel Birke
Podpora týmu:
Martin Vetyška
Zdenka Grolichová
Překvapení týmu:
Petr Konečný
Den mínus 1 (čtvrtek 14.7.2011)
Sraz je domluvený na 17 hodinu. Scházíme se v Kolodějích, kde překládáme vše do karavanu a vyrážíme ve složení já, Vlastík a náš skvělý mechanik Karel. Ondra mezitím vyrazil druhým karavanem napřed, protože musí u Brna v Tvarožné naložit Tomáše, Martina a Zdeňku.
Sjíždíme se na Benzině před slovenskými hranicemi. Začalo příšerně pršet a za Budapeští chytáme bouřku, která přestává až kousek za Szegédí. Vjíždíme do Rumunska, jestli cesta byla doposud po solidní dálnici, tak teď je vše naopak. Vyjeté koleje, zácpa, všude kolony kamiónů a pekelné horko. Posledních 300km jedem 6 hodin. Je to síla….
Den 0 (pátek 15.7.2011)
Po poledni dorážíme do Sibiu. Fasujeme karty do padocku a stavíme zázemí. Naproti nám už je zakempovaný Vlastík Stupka z Babínek týmu. Ve spodním padocku jsou kluci z Bodro týmu Martin Volný a Olda Bražina, kteři přijeli v noci. Jdeme se registrovat. Je to zdlouhavé. Dostaneme průvodní papír, se kterým musíme absolvovat kolečko. Nejdříve předání GPS,zdravotní prohlášení, doplatek startovného, složení kauce na pokuty, kontrola licence a pak přesun zpět do padocku kde je technická přejímka motorek a kontola povinné záchrané výbavy. Pak zpět na registraci, kde vracíme průvodní doklad, na kterém je potvrzení ze všech stanovišť. Dostáváme památeční dres a triko. Pak zpět do depa, protože po páté začínají tréninkové jízdy na trati „prolog“. Prolog se skládá z umélých překážek uprostřed města. Nejdříve vysoká kláda, pak překážka ve tvaru X, následují gumy, které se opakují po 4 metrech, pak boxovací trať z pneumatik zavěšených na laně, hned vzápětí pyramida z klád, za kterou přicházejí betonové skruže, za kterými je luxusní kamené pole. Pak přijde na řadu skok přes stavební buňku a skok přes návěs, pak do cíle přes metr a půl vyskou rampu. Nářez!! Je horko, přes 30 stupnů. Jedeme na lehko. Ondrovi z Tonášem trať celkem jde, ale já hned na druhé překážce hazím krysu a natahuji si tříslo. Na další pak házím pro změnu sandokana z výšky 2 metrů. Motorka mi dává přes záda. Moooc prima… Sebevědomí v řiti. Vlastíkovi zase nejdou přejezdy přes gumy. S Vlastíkem to balíme a jdeme si dát plzničku. Ondra se za chvíli přidává. Tomáš trénuje jak o život a tráví na tréninku veškerý možný čas určený pro hobíky…. Je to šílenec:-) Musí pak na servis, trefil v šutrovém poli řadičku a nejde mu řadit. Přicházejí na řadu Karlovi zlaté ručičky…..
Kontrolujeme motorky a pár plechovek plzně. Nejde spát, je strašné horko. Tříslo bolí, peru do něho brufen, zabírá….
Den 1 (sobota 16.7.2011)
Dnes startujeme do prologu na ostro. Řazení na startu pro naši kategorii Hobby team začíná v 8 hodin. Za půl hodiny jdeme na věc. Tomáš letí jako magor, Ondra se ho snaží napodobit, ale kamené pole po hodně zpomaluje. Vlastík se trápí na gumách, jsou nad jeho síly. Já jedu na jistotu, tříslo je lepší, ale dává o sobě znát. Kluci jedou druhé kolo, já na to hazím bobek. 1 kolo mi stačí na slušný čas.
Výsledky prologu Tomáš 17 místo, Ondra 26 místo, Já 33 místo, Vlastík 45 místo.
Není to tak zlé v naší kategorii startovalo 54 jezdců.
Nikdo jsme nepostoupili do prvních 16. Takže jsme měli pohodu a mohli jsme začít připravovat motorky na další den. Ve 14 hodin začínájí závody postoupivších. Jsme rádi že nejedeme, protože začíná lejt jak z konve a trať se mění v kluziště. Je vidět spousty pádů a musí i dvakrát přijet sanitka.
Další pořadí českých barev po Prologu je:
Hobby jednotlivci: Vlastimil Stupka 8.místo, Olda Bražina 23.místo
Profi: Martin Volný 6.místo
Den 2 (neděle 17.7.2011)
Startujeme v cca 7 hodin od hotelu Ramada, kde fasujeme naše GPS do kterých nám nahráli trasu. Zároveň dostáváme bezpečnostní transpondér a zapečetěnou emergency obálku. Následuje 8km přejezd na offroad start. Striktně musíme dodržovat předepsanbou rychlost, protože za nedodržení je mnohominutové penále. GPS je mrcha a nahraje vše:-) Ondra s Tomášem, díky lepšímu umístění v prologu starují asi o 15minut před námi. Dnes nás čeká 132 km s 5 check pointy.
Takové zahřívací kolo. Ale kdo zná Red Bull Romaniacs, tak ví že žádný den není lehký. Dáváme si nahoru luxusní kamenitý potok, kde se zahrabává spousta jezdů. Pak sjezd jako prase, který nese názen „Johhny what the fuck“ . Ve volném překladu „Honzo co to kurva je“ Je fuckt výživnej. Už v půlce je hromada popadaných jezdců. Já se k nim hbitě přidávám.
Zatím jedeme bez větších problému, daří se nám i předjíždět. Přesto je pro nás překvapení když těsně před dojedzdem do servisního pointu dojiždíme Ondru s Tomem. Ondra je na kaši, musí na Tomáše stále čekat. Tomáš je původem motokrosař a tak je na vypalovácích jako blesk, ale obrovsky se trápí v technických pasážích.
V servisním pointu měním za pomoci Babínek týmu brzdovku v zadní brzdě. Musím také dolévat chladící kapalinu. Jo holt 115 kilo živé váhy se blbě brzdí i chladí:-) Zase je horko přes 30 stupňů.
Valíme dál, cesta se mění z lesních cest na občasný výjezd, ale už ne nic složitého. Zato cíl je vážně povedená taškařice. Ne nadarmo na večerním brífingu říkal ředitel závodu, že ho ještě nikdy nevyjel. Kopec jako kráva, který má nahoře prima boule. Zhruba ve 2/3 kopce házím krysu a potupně jedu bočním objezdem (chicken line). Vlastík to vyhrkne ještě o pár metrů výš, ale také to musí hodit do chicken line. Jsme rádi že jsme dojeli do cíle. Chvilku po nás doráží i Ondra s Tomášem. Vracíme se společně do padocku, kde odevzdávaáme GPS a transpondéry a jdeme mýt motorky. Značka Karcher má připravené mycí zázemí. Je tam fronta jako blázen, tak než ji vystojíme cucáme od vedlejdího stánku ionťáky v podobě točeného pivínka.
Jedem do našeho vrchního paddocku, kde na nás čeká nová podpora, přijel Kondič. Paráááda. Dame s ním ještě pivko a jdem oservisovat. Mě toho čeká hodně. Nevyměnil jsem před závodem spojku, neb jsem myslel že by jěště mohla vydržet. Raději ji měníme. K tomu ještě preventivně obě brzdovky. Ještě že máme s sebou servismena Karla. Vše zvládá hravě….. Je vidět že mechanik od Aleše Vondráka z Univoku je skuteční profík a frajer!!!
Ondra je zklamaný z výkonu jejich dvojice a tak mi opíjí Vlastíka. Ten asi ráno zkusí…..:-)
Výsledky Dr.K a CZ po 1. offroad dni:
Hobby teams: Fíla – Šindelář 8. místo, Rathouský – Kubín 13. místo
Hobby jednotlivci: O. Bražina 6.místo, V. Stupka 13. místo
Profi: M.Volný 10. místo
Den 3 (pondělí 18.7.2011)
Start je v 6 hodin od hotelu Ramada. Následuje přesun na ofroad start. Tentokrát je start na dvou místech, profíci a experti startují v Cainenii Mari“ 42 km od Sibiu Hobbíci startují v Robesti“ 49 km od Sibiu. Motorky je možné dovézt na start servisním vozidlem nebo po ose. Jedem po ose. Do naší dvojice se přidává Kondič. Dělá nám doprovod po trati. Ondra s Tomášem stratují 6 minut po nás. Tetokrát nás čeká 188km se 4 check pointy. Trať je mnohem náročnější než včera. Prudké výjezdy následují jěště horší sjezdy. Po ránu nám to klouže na rose, ale pak opět začíná horko. Kondič někde proráží hadici od chladiče a aniž si toho všiml, tak s námi jede dokud motorka nezačne chroptět. Naštěstí jsme zrovna na přejezdu silnice, tak se s motorkou plazí po asfaltu zpět do depa.
My dojiždíme do servisního pointu a po 20 minutách, kdy Karel nemá nic moc práce, jedeme dál. Ondra s Tomášem zatím nikde, kua kde se flákají. Cestou nás zastavuje zoufalý jezdec, kterému spadla motorka z cestičky a není ji schopný dostat zpět. Pokládá si helmu, aby nám pomohl a ona mu padá do rokle. Než těch 50 metrů slezl a vylezl,tak jsem motorku hodili zpět na cestu. Děkoval nám jak o život:-) Hned následoval luxusní travnatý sjezd, kde Vlastík hází sandokana, já k němu nemám daleko. Pak přejezd přes řeku, kde Vlastík zůstává viset, protože si při předešlém sandokanu zavřel benzín. Valíme dál a cestou na nepříjemném sjezdu přes kládu nacházíme ležet jezdce s vyhozeným ramenem. Nabízíme pomoc, ale jsme s díky odmítnuti. Již pro něho jede záchranný tým. Dnešek je opravdu náročný… Jsem rádi za dojezd do cíle.
V depu se dělíme o zážitky. Ondra s Tomášem, pro změnu pomáhali jezdci na trialové motorce, když se mu v lese povolila rozeta. Nejvíce asi pomohl Martin Volný ve třídě Profi, když se do rokle zřítil Daryl Curtis. Martin zastavil dalšího profíka a společně dostali Daryla ven. Zato se mu dostalo po dojezdu poděkování Daryla přímo před televizními kamerami.
Byla to opravdu náročná etapa. Myjeme motorky a opět u toho vdechujeme „pivní ionťáky“. Pak probíhá servis, kdy měním náplně v brzdách a otáčím gumu.
Máme toho dost tak jdem spát. Stále je strašné horko.
Výsledky Dr.K a CZ po 2. offroad dni:
Hobby teams: Fíla – Šindelář 9. místo, Rathouský – Kubín 11. místo
Hobby jednotlivci: V. Stupka 7. místoO. Bražina 10.místo,
Profi: M.Volný 7. místo
Den 4 (úterý 19.7.2011)
Dnes nás čeká stěhování celého depa do „Arsenal Park“ u Orastie. Je to po silnici asi 90km. Dohadujeme se s Karlem, že nemusí na servisní bod, který je hned po hodině a půl. Domlouváme se že pojedou rovnou do Orastie. Musí s Martrinem a Zdeňkou zabalit celou základnu a zase ji v Arsenal Parku vybalit. Start opět v 6 hodin od hotelu Ramada. Přesun na offroad start je asi 18km. Celkem nás čeká 178km. Ondra s Tomášem startují 4 minuty za námi a po chvíli nás v jednom výjezdu, kde jsem se zajebal, dojíždějí a mizi nám. Začíná se hodně prášit. Cesta vede po horských cestách. Jsou to vypalováky, kde je to spíše o rallye podmínkách. Ale jsou v ní i luxusně technické pasáže plné nepříjemných sjezdů. Kluky dojíždíme na jednom z nich těsně před sevisem. Tomáš se na sjezdech opravdu trápí. Trávíme společně 20 minut v servis pointu. Pak vyrazíme na další zteč trati, kde na dalších sjezdech klukům ujiždíme. Fantastické je dojetí do cíle. Hned chápeme proč název Arsenal Park. Je to vojenské muzeum v bývalých kasárnách, kde jsou exponáty bojové techniky, nainstalované volně v přírodě. GPS nás vede kolem schovaných stavení, kde na nás vyskakují vojáci z puškami. Jak řikal Ondra, bafli na něho tak že se málem posral. No co vynahrazuje si to jinak. Jede 100 metrů do cíle po zadním kole. Kamery jedou na plno, asi z něho bude mediální hvězda. Po umytí motorek nás čeká další překvapení. V areálu je bazén, a tak po obvyklém servisu na rozpálené asfaltové ploše skáčeme do bazénu a válíme se na lehátkách ve stínu borovic.Během chvíle usínám. Jsme všichni unavení. Karel má spoustu práce se servisem. Po večeři se pokoušíme jít spát, ale je nekřesťanské horko. Ondra polovinu noci spí na křesle po servisním stanem, kde to alespoň profukuje.
Výsledky Dr.K a CZ po 3. offroad dni:
Hobby teams: Fíla – Šindelář 9. místo, Rathouský – Kubín 10. místo
Hobby jednotlivci: V. Stupka 2. místo, O. Bražina 9.místo,
Profi: M.Volný 11. místo
Den 5 (středa 20.7.2011)
Poslední den závodu. Čeká nás přejezd zpět do Sibiu. Na všech je znát veliká únava. Startujeme v 6.20 a opět odmítáme Karlovu asistenci v servisním pointu, bude mít co dělat při přejezdu do Sibiu. Přejezd na offroad start je zajímavý, všichni bloudí. Mě přestává jít větrák. Zkouším ho přes stratem opravit, ale nedaří se mi to. Startujeme s Tomášem a Ondrou pár minut po sobě. Koušeme se s Vlastíkem, a říkáme si že nás nesmějí dojet. Trasa je opět náročná. Chvíli po začátku dojíždíme v prudkém výjezdu pomalejšího jezdce, blokuje výjezd a než se mi ho podaří objet tak rozpálená motorka fouká páru jako splašená. Snažím se ji šetřit…. Dnes jsou opět náročné sjezdy. Jeden končí před serviskou a skoro všichi motorky svádejí po svých:-) Dostáváme se dolů a já v sevisce somruju od Bodro Teamu trochu chladící kapaliny. Jsou v pohodě a rádi mi pomáhají! Přijíždí Ondra s Tomášem, tak ještě rychlý pokec. Ondra s sebou začal vozit noviny, aby se při čekání na Tomáše nenudil:-) Palíme to dál. Zdá se nám to strašně dlouhé už se vidíme v cíli. Dnes je to náročné na navigaci. Porád někde bloudíme. 25Km před cíle Vlastík háže krysu všech krys. Naráží si ošklivě rameno, ale nic mi neřekne a se zatnutými zuby pokračuje. Dojíždíme do města Sibiu a jedeme po travnaté náplace kolem řeky. Několikrát z ním musíme vyjet na silnici, protože se opravuje. Dostáváme se do centra města, je tady pěkná zácpa. Kličkujeme mezi auty až vjíždíme do starého města, teď uz jen vyjet do cíle po schodech na kterých jsou prkna. Mě se to daří. Vlastík s bolavým ramenem sklouzne a dává to nahoru do cíle po schodech. Cestou se mu připlete poleplnice, kterou musí odkopnout. Lidé tleskají jako o závod. Jen co jsme si s Vlatikem poblahopřáli rukoudáním k dojezdu, tak se od nás otáčejí všichni fotografové . Dojela největší hvězda profi kategorie závodu Graham Jarvis, tak trošku nás okradl o chvilku slávy:-) Příště nám bude muset koupit pivo:-)
Za 25 minut po nás doráží Ondra s Tomášem, kteří mezi sebou přivážejí další hvězdu závodu Andrease Lettenbichlera, kterému odešla navigace a tak poprosil kluky aby ho vzali mezi sebe.
Všichni se vrháme ke kiosku na pivo, kde unavení a zaprášení splachujeme pocit štěstí, že jsme dokázali dojet do cíle. Děláme společné foto všech týmů jedoucích v českých barvách. Prostě paráda, radujeme se „dojeli jsme!!!!“
Výsledky Dr.K a CZ po 4. offroad dni:
Hobby teams: Fíla – Šindelář 6. místo, Rathouský – Kubín 9. místo
Hobby jednotlivci: O. Bražina 7.místo, V. Stupka 8. místo
Profi: M.Volný 9. místo
Večer nás čeká party na rozloučenou a předání cen v Oldies Clubu v centru Sibiu. Trohcu zapaříme a jdeme spát, ráno jedeme domů.
Celkové výsledky RED BULL ROMANIACS 2011 Dr.K a CZ:
Hobby teams: Fíla – Šindelář 8. místo, Rathouský – Kubín 9. místo
Hobby jednotlivci: V. Stupka 4. místo, O. Bražina 8.místo,
Profi: M.Volný 12. místo
Celkové výsledky nejdete na:
http://www.redbullromaniacs.com/results/results-2011/final-overall-results-2011/
Poděkování:
Na Red Bull Romaniacs jsme jeli s cílem dojet závod do konce. Na tom že jsme zajeli do první desítky nemáme lví poddíl jenom my jezdci, ale všichni kteří nás podpořili při tomto závodě ať již vlastní učastí nebo jen povzbuzujícími esemeskami, které jsme si vždy rádi přečetli. Všem patří naše díky.
Kromě poděkování závodníkům, chci také vzdát holt Karlovi Birkemu. Za skvělý a profesionální servis o který chodili prosit i ostatní jezdci, kteří s sebou neměli servisní zázemí. Byli to závodníci z celého světa – Turecka, Estonska, Nového Zelandu, Rakouska i Australie. A pokud měl chvili času tak je nikdy neodmítl. Nesmím opomenout ani na Martina Vetyšku, spolehlivého a pečlivého kamaráda, který vždy nabídl své ruce k dílu a pro úspěch týmu mu nebylo nic cizí. Mé poděkování patří i Zdeňce Grolichové, která svojí roztomilou nervozitou přinášela úsměv a pohodu do našeho Dr.K teamu. Děkuji Kondičovi, který neváhal a hned druhý den po návratu z dovolené sednul do auta a přijel za námi 1150km daleko a přivezl nám to co jsme zapoměli. Posílám dík i Martinovým kamaradům z LC8 Adventure klubu, kteří nás také přijeli podpořit. Hlavně Gucci a Radkovi, kteří se nám stali milými společníky ve večerních debatách. Veliký dík patří i fotografovi a dobré duši Markovi Vincikovi, kterého jsem rád poznal a pochopil jsem od něho, že motorky dokáží hodně lidí spojit. Díky Jardo z Babínek teamu a kluci z Bodro teamu, všicni umíte podat pomocnou ruku když je potřeba. Prostě díky moc vám všem!!!
Jirka Fíla
Dr.K Racing team
Foto: Marek Vincik, Ivan Hanzl, Vyvial Tomas- Widle dekujeme!!!